آیا میدانید اولین فضانورد تاریخ کیست؟
درهم برهم
اینجا همه چیز در همه!!!

 

 

در حقیقت، دو برادر ایتالیایی پرده از اسرار برخی از ماموریتهای فضایی ناگوار اتحاد جماهیر شوروی سابق، قبل از سفر یوری گاگارین به فضا در آوریل 1961م. برداشتهاند.

 

 

 

این دو برادر به نامهای آکیله و جامباتیستا جودیکا کوردیلیا در دهههای 50 و 60، در یک ایستگاه رادیو- شنود فضایی در شهر تورینو، مسئول شنود تمام فرستندههای رادیویی فضایی بودند.

 

 

 

جامباتیستا جودیکا کوردیلیا اظهار داشته است: اولین ماموریت فضایی انسان در آوریل 1961 اتفاق نیفتاد؛ بلکه تاریخ اولین ماموریت، 28 نوامبر 1960م. است.

این مامور سابق ایستگاه رادیو - شنود تورینو در ادامه افزود: که در شب 28 نوامبر 1960م. پیامی به رمز مورس را دریافت کرده است. متن این پیام که مرتب تکرار میشد، به این شرح بوده است: «درخواست کمک از تمام دنیا».

وی در این خصوص توضیح داد: این علامت که هر لحظه ضعیفتر میشد، از یک نقطه ثابت در آسمان ارسال میشد.

سرانجام ما متقاعد شدیم که یک ناو فضایی با مسافرانش در فضا، در حال نابودی هستند؛ اما این، تمام ماجرا نیست. در واقع، ما علائم مربوط به یک پرواز دیگر را هم در دوم فوریه 1961م. به ثبت رساندیم. در این ثبت، ما توانستیم علائم ضربان قلب یک فضانورد را که به نظر میرسید بر اثر خفگی در حال جان سپردن است، به ثبت برسانیم. دو روز بعد از این حادثه، اتحاد جماهیر شوروی سابق، خبر پرتاب قمر مصنوعی Sputnik 7 و ویژگیهای ناو فضایی Vostokرا اعلام کرد و خاطر نشان کرد که گاگارین از این ناو فضایی، برای سفر به فضا استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه اظهارات خود افزود: به این ترتیب، هیچ کس نفهمید که سرنوشت فضانوردی که ما شناسایی کرده بودیم، چه شد؛ اما آکیله ماریو دولیوتی، یکی از بزرگترین مختصصان قلب ایتالیا [در آن زمان]، علائمی را که ما ثبت کرده بودیم، مورد بررسی قرار داد و تایید کرد که این علائم، مربوط به ضربان قلب یک انسان است.

در آن سالها، رژیم شوروی سابق، حفاظت سختی را دربارة ماموریتهای فضایی خود انجام میداد؛ اما در زمانهای بعد هم تنها یک سند را ارائه کرد که فرضیههای برادران جودیکا کوردیلیا را تأیید میکرد. در حقیقت، تئوریهای این دو برادر در آن سالها، توسط شبکة بی بی سی، از اعتبار زیادی برخوردار شد؛ اما به تازگی شخصی با نام ماریو دل روزاریو به مجله Focus Storia اسناد آرشیوی را ارائه کرده است که بر ادعاهای برادران جودیکا، درخصوص ثبت ضربان قلب یک فضانورد در فوریه 1961م. مهر تایید میزند.

وی در این خصوص توضیح داد: من هم به طرز واضحی این علائم را ثبت کردم و به یک پزشک نشان دادم. آن پزشک، علائم را شنید و تائید کرد که مربوط به ضربان قلب یک انسان است.

اما فرضیههای یک کارشناس رادیو گراهان هفت نیز در این خصوص شنیدنی است. وی اظهار داشته است: در برخی موارد، علائم مربوط به فرستندههای زمین به زمین را میتوان جذب کرد. لازم به یادآوری است که ایستگاههای ضد موشکی که از ایستگاههای فضایی بایکنور محافظت میکردند، از همان بسامدهایی استفاده میکردند که فضانوردان مورد استفاده قرار میدادند. بنابراین، این علائم میتوانستند توسط هواپیماهای در حال پرواز، جذب شوند و این دو برادر، ممکن است از این طریق، این علائم را ردیابی کرده باشند.





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط مرتضی عباسی